Niezbędne artykuły do biura – lista rzeczy, o których warto pamiętać
Wtedy, gdy organizuje się biuro, należy pamiętać nie tylko o zakupie sprzętu komputerowego i mebli, lecz także artykułów biurowych. Co przydaje się dosłownie w każdej firmie? M.in. wyroby piśmiennicze, papier ksero oraz materiały umożliwiające organizację i archiwizację dokumentów. Jakie przedmioty warto wrzucić do koszyka i wykorzystać w codziennej pracy?
W biurze nie może zabraknąć podstawowych przedmiotów, które ułatwiają wykonywanie różnych zadań. Trudno sobie wyobrazić, żeby na wyposażeniu firmy zabrakło drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego – drukarki, kopiarki i skanera w jednym, niszczarki – w wersji kompaktowej albo większej w zależności od zapotrzebowania oraz drobnych sprzętów i akcesoriów. Jeżeli jesteście na etapie planowania zakupów do nowo otwieranego biura lub chcecie doposażyć obecnie funkcjonujące, sprawdźcie listę rzeczy, o których warto pamiętać.
Papier ksero, karteczki, zeszyty i notatniki
Nawet w czasach, gdy komputeryzacja objęła większość stref naszego życia, biuro nie może sprawnie funkcjonować bez papieru. Mowa nie tylko o papierze ksero, chociaż jego zużywa się zazwyczaj najwięcej, lecz także o karteczkach, zeszytach oraz notatnikach. Wielu pracowników chętnie korzysta z kolorowych kostek, zakładek indeksujących albo kartek samoprzylepnych, na których zapisuje najważniejsze informacje, tworząc w ten sposób listę rzeczy do załatwienia w najbliższych dniach lub mapę myśli dotyczącą istotnego projektu.
Niektórzy wolą pisać na większych formatach, dlatego warto zaopatrzyć się w notesy z wyrywanymi kartkami albo zeszyty w kratkę. W zależności od zasobów finansowych można również pomyśleć o planerach, organizerach czy kalendarzach. Takie artykuły do biura pozwalają zaplanować działania i sprawdzają się wtedy, gdy w danym przedsiębiorstwie nie używa się narzędzi komputerowych służących do tego celu.
Produkty do przechowywania dokumentów
Każda firma musi drukować przynajmniej część dokumentów, które generuje albo z których korzysta. Umowy z klientami i dostawcami, faktury czy rachunki trzeba gdzieś przechowywać. Dobrze od razu kupić artykuły biurowe takie jak segregatory, teczki, skoroszyty oraz koszulki pozwalające na posortowanie istotnych papierów. W przypadku bieżących dokumentów można wykorzystać półki ustawiane jedna na drugiej na biurku, zaś w przypadku archiwizacji – pudełka papierowe. Szeroką ofertę produktów tego typu ma m.in. sklep internetowy Kapitan Biuro: https://kapitanbiuro.pl
Inne akcesoria biurowe
To nie wszystko. Sprzęt biurowy warto uzupełnić o drobne artykuły szkolne – dziurkacze, zszywacze, spinacze, taśmy klejące i nożyczki. Część przyda się do wspomnianej już organizacji dokumentów, część do wysyłania paczek lub listów. Tu należy przypomnieć również o kopertach. Nawet jeżeli firma nie zajmuje się sprzedażą internetową czy innym rodzajem działalności wymagającym codziennego przygotowywania produktów do wysyłki, co jakiś czas musi przesłać pocztą lub kurierem np. podpisaną umowę. Dlatego koperty w kilku formatach to podstawa.
Nie można zapomnieć także o czymś, co wydaje się oczywiste – długopisy, ołówki i zakreślacze muszą się znaleźć na wyposażeniu każdego biura. Najlepiej kupić ich od razu nieco więcej, bo nie tylko się wypisują, lecz także często gubią w zakamarkach szuflad.